En blog om:

Samhälle, Miljö, Tillväxt, Ekonomi, Skulder och Sparande, Förberedelser och Peak Oil.

onsdag 15 augusti 2012

Shark Week på Discovery channel...

Shark Week anses vara världens längst pågående "tv-event" som sänts på TV varje år sedan 1987. Sänds traditionellt sett alltid i juli/augusti. Jag som har en fascination för hajar och till viss del en hajfobi brukar försöka se något av de program som sänds.

http://dsc.discovery.com/tv/shark-week/  För de som saknar kanalen kan man följa en del av vad som händer här via deras egna hemsida. Under en härlig vecka, sänder man dokumentärer och reportage om alla sorters hajar. Behöver jag säga att min favorit är vithajen? Eventet till ära sätter man även upp den här prydnadshajen på sitt huvudkontor i Maryland, USA.


Frågan är hur man ska våga bada badkar eller ens ta en dusch efter att ha sett på TV? Som tur är så är sommaren strax över så det inte är så mycket strandbesök kvar. Det finns inte människoätande hajar här i Sverige, men så fort jag sett dem på TV så börjar jag ändå oroa mig för att de kanske ändå gömmer sig där under den mörka vattenytan... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar