En blog om:

Samhälle, Miljö, Tillväxt, Ekonomi, Skulder och Sparande, Förberedelser och Peak Oil.

fredag 25 maj 2012

Fredaysmys: Prometheus på biograferna 1:a juni...

Det finns mycket nu som kommer på bio som jag vill se. Eller vad sägs om The Dictator som redan börjat gå på biograferna med Sacha Baron Cohen. Och nu snart kommer sommarens blockbuster Prometheus den 1:a juni. http://www.sf.se/filmer/Prometheus/ Vilken redan nu bäddar för en dundersuccé. Själv kommer jag absolut att gå och se den direkt den kommer på bio, jag är grymt peppad!


Såg ni förresten Prometheus, Peter Weyland på Ted Talk 2023 "Ideas worth spreading" eller som Peter Weyland själv säger "I will change the world". Finns här via länken:
http://blog.ted.com/ted2023/


Avengers som jag rekommenderar, som jag redan har hunnit se, var även den väldigt bra för er som inte redan har hunnit se den. Joss Whedon har skrivit manus, och det märks verkligen för han är mycket duktig på att skriva starka kvinnliga karaktärer (kommer ni ihåg Buffy?). Samt att han har mängder av referenser och humor inlagda  i storyn, vilket gör den till en av sommarens starkaste minnesvärda filmer.

Andra mer tveksamma men som troligtvis ändå väldigt underhållande, är Men in Black III och Dark Shadows, som jag reserverar mig för på "kanske" listan, om man istället skall vänta tills de kommer på hyrfilm. Eller kommer Will Smith att kunna lyfta ännu en MiB film? Vad gäller Dark Shadows så vet jag inte om jag är så peppad på ännu en gotisk Johnny Depp med alltid samma gäng av Tim Burton och Helena Bonham Carter. Även om de är bra så undrar jag hur många filmer de egentligen kan göra tillsammans innan man blir less?

Eller så får de bli något som jag tar till på regniga sommardagar när man istället vill mysa i biomörkret med sina popcorn. (Ingen betalning utgår till mig för det här inlägget!) Vilka filmer väntar och längtar ni själva efter att de kommer på bio?

2 kommentarer:

  1. World War Z.

    //CSO

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den blir också ql att se! Fast den blir aldrig så bra som boken, som det brukar vara när det finns bok+film.:) Den version man råkar ut för först brukar färga åsikten om det andra mediet..

      Radera