En blog om:

Samhälle, Miljö, Tillväxt, Ekonomi, Skulder och Sparande, Förberedelser och Peak Oil.

torsdag 12 juli 2012

Te som blommar...

När sommaren mest ser ut att regna bort i år så njuter jag istället av blommande té. Otroligt vackra handknutna torkade te-blommor från kina som blommar i din tekanna eller tekopp. Teet har en mild smak men bara att se blomman öppna sig och blomma ut är en sinnlig njutning. 

Dessa går att beställa på mängder av ställen på nätet, men finns säkert även hos vissa välsorterade tehandlare (som vanligt gäller det bevaka priset då man handlar på nätet och jämföra priserna så att man inte slösar pengar i onödan).



Jag ser att fortfarande så sjunker värdet på hus, bostadsrätter och fastigheter i Sverige, fortfarande ökar behovet av kapitalinjektioner i världsekonomin och börsmarknaden har återgått till att falla igen. Ekonomin har inte stabiliserats men går i sidled. Men jag har semester och oroar mig inte över detta. Istället njuter jag av en kopp té och härliga böcker, filmer och tv-serier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar