En blog om:

Samhälle, Miljö, Tillväxt, Ekonomi, Skulder och Sparande, Förberedelser och Peak Oil.

lördag 11 oktober 2014

Tips: Comedy Central Podcasts...

Jag lyssnar normalt sett inte på så mycket podcasts. Problemet med att höra folk tala är att man vet aldrig om de kommer säga något vettigt. Ska man då lyssna långa stunder brukar jag tänka att just istället för att lyssna på dem kanske jag kan få det samma som de vill ha sagt, fast i text med rubriker. Då kan jag snabbt hoppa till det som jag tycker verkar intressant och skumma över de mindre intressanta partierna.

Men har hittat en del intressanta podcasts till min iPad. En av dem är Comedy Central podcasts. Dessa består av en mix av stand-up komiker, en del kända och en del okända för mig. Men eftersom de bara tar en kort bit av varje persons show och hoppar mellan olika korta klipp får man se en god variation av artister uppträda och det bästa är att det kostar ingenting.
https://itunes.apple.com/us/podcast/comedy-central-stand-up/id160875147?mt=2


Ser att det även finns Tedtalks på olika teman samt en mängd andra intressanta saker att följa. Får se hur mycket tid man har i framtiden!
https://itunes.apple.com/us/podcast/tedtalks-video/id160892972?mt=2

Gillar konceptet skarpt eftersom det är gratis och utan reklam. En stor fördel jämfört med att försöka se avsnitt av serier via olika kanalers appar. Detta har jag nu lagt ned på grund av hur less jag blir på all reklam.

Själv har jag börjat med detta som en nattrutin och ser på en eller två podcasts från Comedy Central (de är väldigt korta kanske 12 minuter / avsnitt) och därmed perfekt för att somna med ett leende på läpparna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar